Τα "μαύρα μάτια σου" έγιναν... καστανά - Όταν το Ισραήλ "έκλεψε" τον Μανώλη Αγγελόπουλο και το τραγούδι! (vid)


Σωτήρης Σουχλέρης

Ο Μανώλης Αγγελόπουλος, ήταν ένας από τους μεγαλύτερους λαϊκούς τραγουδιστές που έβγαλε η Ελλάδα. Τα τραγούδια του έγιναν τεράστιες εμπορικές επιτυχίες και ακόμα παίζονται στα νυχτερινά κέντρα. Η μεγαλύτερη επιτυχία του ήρθε το 1978 όταν κυκλοφόρησε το τραγούδι "Τα μαύρα μάτια σου", το οποίο αγαπήθηκε από τον κόσμο.  

Όμως, η φήμη του τραγουδιού πέρασε τα σύνορα της Ελλάδας και έφτασε μέχρι την... κοντινή Μ. Ανατολή. Εκεί, άγνωστο αν έγινε με κάποια δισκογραφική συμφωνία, ο Ζόχαρ Άργκοβ, για τον οποίο έχουμε γράψει, το αντέγραψε και το τραγούδησε και εκείνος. Συγκεκριμένα το κομμάτι, με ίδιο ρυθμό και μελωδία, διασκευάστηκε και άλλαξε τίτλο. Aπό "Τα μαύρα μάτια σου" στο παρόμοιο "Η λάμψη των καστανών ματιών σου" και κυκλοφόρησε το 1982.

Η έκδοση του Άργκοβ

Στίχοι από Εβραϊκά μεταφρασμένοι στα ελληνικά

Τα καστανά σου μάτια -

που μου θυμίζουν τα όνειρα 

από εκείνες τις όμορφες και ήσυχες μέρες,

από τα όμορφα χαμόγελα και βλέμματα,

που δεν φεύγει από το μυαλό μου.


Σε θυμάμαι, ακόμα από τότε που ήσουν μικρό κορίτσι, 

με δύο λακκάκια και ψίθυρο μελωδίας 

και με το ίδιο χαμόγελο πάντα με το στόμα σου -

Ήλπιζα ότι θα ήταν όμορφο.

Και με ένα βλέμμα αιχμάλωτο

που με κάνει να σκέφτομαι μια θλιβερή μέρα

Ήθελα να απαντήσεις στις επιθυμίες της καρδιάς μου

και όχι να βρίζω τα συναισθήματά μου.

Αλλά η σιωπή δεν σταματά
και η σκέψη μου ήταν ήδη διαφορετική
η σκέψη για το κοριτσάκι
το ίδιο κορίτσι στο οποίο έκλεισα τις ελπίδες μου
προκάλεσε και την απογοήτευσή μου.

Και εδώ η original έκδοση του Μανώλη Αγγελόπουλου



Στίχοι στα Ελληνικά
Τα μαύρα μάτια σουΌταν τα βλέπω με ζαλίζουνεΚαι την καρδιά μου συγκλονίζουνεΌταν τα βλέπω μου θυμίζουνεΚάποια αγάπη μου παλιά
Μέσα στα μάτια σουΚοιτάζω κείνη που αγαπούσα μέχρι χτεςΕκείνη που άνοιξε στα στήθια μου πληγέςΤα μαύρα μάτια σου μ' ανάβουν πυρκαγιές
Τα μαύρα μάτια σουΌταν τα βλέπω με ζαλίζουνεΚαι την καρδιά μου συγκλονίζουνεΌταν τα βλέπω μου θυμίζουνεΚάποια αγάπη μου παλιά

Βίντεο για την ιστορία και την ζωή του Ζόχαρ Άργκοβ έρχεται σύντομα στο κανάλι μας στο Youtube. Για πρώτη φορά θα έρθει στο φως η άγνωστη πορεία του μεγάλου τραγουδιστή του Ισραήλ, που διασκεύασε ένα μεγάλο όγκο λαϊκών τραγουδιών στα εβραϊκά.

Ακολουθήστε το "Εξιστορώντας" στην σελίδα μας στο Facebook, στο προφίλ μας στο Instagarm και κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο YouTube ώστε να μην χάνετε τα νεότερα ιστορικά μας άρθρα και τις συνεντεύξεις μας.

Σχόλια